Sunday, February 7, 2016

Hidup aku .. kucing ?

Hi . Kalau korang perasan , aku ada selit button badge ni dekat sidebar . So dengan hati yang penuh berkobar-kobar. Acececeh , hopefully korang click la button badge tu . Actually dia linked dengan website pet finder di Malaysia . Mana tahu terdetik ke nak adopt kucing-kucing comel kat sana . Actually , banyak kucing-kucing comel kat sana . Mana tahu terpikat kannn.  For those yang tak pernah bela kucing , bela la kucing walau sekali seumur hidup." Mak tak bagi" , "Ayah tak bagi" , "family I takut kucing" , "I ni takboleh pegang kucing nanti gatal-gatal ". Spend you time with cats can reduce your life pressure . Aku dulu pun bukan suka kucing sangat . Tengok kucing kat kantin sekolah , gedik je jerit manja-manja takut kucing . Hahaha . Dulu okay .  Insaf aku sekarang . 

So macam mana boleh hilang rasa takut dekat kucing ni ? Satu hari ni , ada anak kucing miau-miau dekat dengan rumah kitorang, Ummi aku pun dengan penuh rasa kasih sayang , cari kucing tu yang miau-miau tu. Tapi tak ketemu . The next day , anak kucing tu sendiri yang datang dekat rumah . So start dari haritu , kitorang memang bela kucing tu . Tidur dalam rumah okay . Daripada adik beradik ada 3 terus jadi 4 . Jadi la anak bongsu Ummi aku . Ummi aku memang suka kucing . Tapi lepas kucing favorite dia kena langgar dulu . Terus dia takde mood nak bela kucing . Tapi dia bela balik . Hahaha . Nama kucing tu kecik . Tapi sekarang dia dah takde . Kena langgar kot . Missing in action .

But anyway ,  daripada 1 kucing terus makin bertambah jadi 15 kucing . Lepas adopt  Kecik makin banyak pulak  yang kami ter'adopt. Hahaha . Rezeki .


Ni kucing kat UiTM. Terjumpa waktu study group

Say Hi to Oyen .



Okay . Aku kena study phy chem sekarang .  Conclusion , jangan lupa click button badge dekat sidebar :) 





No comments: